כך פרסום בעיתונים יכול להקפיץ את העסק שלך

בין העסקים השונים יש לא מעט הבדלים, בין אם ברמת גודל העסק, תחום הפעילות, אזור מתן השירות וכן הלאה. אלא שבין העסקים יש גם מכנה משותף חשוב מאוד: כולם נאבקים על מנת ללכוד את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים, מאבק לא פשוט על רקע התחרות המאפיינת את רוב הענפים בישראל והקושי לדבר ללקוח המיועד בגובה העיניים. פרסומות יכולות לעשות את ההבדל, כאשר גם היום אין הרבה פתרונות מומלצים יותר מאשר לפרסם בעיתונות המודפסת.

כל היתרונות של פרסום בעיתונים

פרסום בעיתונות נחשב לצורת פרסום "מסורתית" באופן יחסי, הטומנת בחובה כמה יתרונות בסיסיים. הקריאה בעיתונים היא לרוב מוקפדת ויסודית יותר מאשר קריאה באמצעים אחרים (בדגש על אלו הדיגיטליים). המשמעות היא שהאדם המדפדף בעיתון עושה זאת תוך מתן תשומת לב גבוהה למה שהוא נתקל בו בהשוואה לאפיקי קריאה נוספים, ומכאן שהסיכויים שהוא יעכל את המודעה ואת המסרים שלה גבוהים יותר.

העיתונים יכולים להגיע לקהלי יעד רחבים וממוקדים כאחד. חלק מהעיתונים פונים מראש למכנה המשותף הרחב של הקוראים, בעוד אחרים מתמקדים בקהל יעד ספציפי: לדוגמא עיתוני הכלכלה, שפונים פעמים רבות לאוכלוסייה מבוססת יחסית מבחינה סוציא-אקונומית. את המודעות בעיתונים אפשר להתאים לסוג העיתון, או אפילו לתוכן הספציפי הנמצא בו (יתרון שלא קיים באפיקי פרסום אחרים). כך לדוגמא ניתן למקם מודעה לפתרון קוסמטי בסמוך לכתבה המספרת על בעיות עור נפוצות.

מעלה נוספת של עיתונות מודפסת הוא שקשה יותר "לדלג" על מודעות המופיעות בה. האדם המדפדף בעיתון ייתקל בוודאי בכל מודעה הנמצאת בו, גם אם בהיסח הדעת. זאת להבדיל מאפיקי פרסום אחרים, בהם ממש לא בטוח שייווצר הקשר בין המודעה לבין הלקוח הפוטנציאלי: חשבו על שימוש בחוסם פרסומות באינטרנט, למשל, או על רבים המקליטים תוכניות טלוויזיה על מנת לדלג על הפרסומות המרובות שבהן.

המטרה: להגדיל את אחוז החשיפה

חשוב להדגיש כי גם לעיתונות המודפסת יש חסרונות. שיעור החשיפה לעיתונים נמצא בירידה בשנים האחרונות, בד בבד עם העלייה של האמצעים הדיגיטליים למיניהם. אבל, וזה אבל גדול מאוד, עדיין מדובר בחשיפה יפה מאוד שמאפשר כאמור אחוזי המרה גבוהים בסוף הדרך.

בנוסף, יש תחומים בהם העיתונות המודפסת מצליחה לשמור על כוחה ואפילו להתחזק. כך לדוגמא במהלך 2018 פורסם כי העיתונים הכלכליים רשמו דווקא התחזקות בשיעור החשיפה שלהם בחישוב שנתי.

שימו לב שהעיתונים מכניסים אותנו לשדה משחק רחב בכל קנה מידה. יש את העיתונות היומית, עיתונות הנושא, העיתונים המקומיים או העיתונים בשפות שונות. בחירה נכונה בעיתון יכולה להפוך את מודעת הפרסום לאפקטיבית יותר.

דוגמא מובהקת לכך היא העיתונים המקומיים, בהם כמעט כל העסקים שיבחרו למקם מודעה יהיו עסקים הפועלים באותו אזור גיאוגרפי – עובדה שמגדילה את הסיכויים לכך שהמודעה תהיה רלוונטית מבחינתו של קהל היעד. מכאן נובע שגם באחוזי חשיפה נמוכים יחסית, פוטצניאל ההמרה של המודעה עולה פלאים.

המסר כן קובע

פרסום בעיתונים יכולות להיות כרוכות בעלויות סבירות בהחלט, ומכאן שלא חייבים "להקריב" את תוכן המודעה כדי לשמור על תמחור הגיוני. למודעות בעיתונות המודפסת יש פוטנציאל להיות רחבות היקף מבחינת גודלן או אפילו המידע המופיע להן.

פרסומים בטלוויזיה או ברדיו נוטים להיות קצרים וממוקדים, לרוב בני כמה שניות או לחלופין מילים ספורות. במודעה בעיתון ניתן להדגיש דברים, לספר על מבצעים, להוסיף מחירים וכמובן שגם דרכי התקשרות מלאים לקבלת מידע נוסף. המודעה יכולה לכן להיות רלוונטית פי כמה ולכלול ערך מוסף שאין בכל אפיק פרסומי כיום.